VZGOJNO POSLANSTVO DOMA JANEZ BOSKA
Poleg upoštevanja Vzgojnega programa za dijaške domove, ki je nacionalni program in opredeljuje vzgojno-izobraževalno delo v dijaških domovih, si vsako šolsko leto zadamo vzgojne cilje, ki jih želimo zasledovati. Za šolsko leto 2024/2025 smo si zadali naslednje vzgojne cilje:
Spodbujanje zmerne uporabe IKT-ja za izboljšanje pozornosti
Opis: Vzgojitelji opažamo, da prekomerna uporaba IKT-ja zmanjšuje pozornost, koncentracijo,
reševanje problemov in omejuje pristne socialne stike, zato bomo preko ozaveščanja in pogovora
poskušali odgovoriti na ta izziv.
Cilji:
- V vsaki vzgojni skupini vzgojitelji opravimo pogovor glede vpliva uporabe IKT-ja na kvaliteto
življenja. - Dijake 1. letnika načrtno spodbujamo k uporabi metod učenja, ki ne vključujejo IKT, zato
uporaba telefona, računalnika in tablice med zlatimi učnimi urami ni dovoljena. - V individualne načrte vsakega dijaka vključimo načrt uporabe IKT-ja.
Dejavno vključevanje dijakov v DJB s sooblikovanjem dejavnosti in programov
Opis: Dijake bomo bolj načrtno spremljali in jih spodbujali k aktivnem sooblikovanju dejavnosti in
programov. Na ta način bodo dijaki sami aktivno kreirali življenje v domski skupnosti in krepili lastne
kompetence vodenja.
Cilji:
- Na začetku leta vsak vzgojitelj, na sestanku vzgojne skupine, povabi dijake k aktivni
participaciji vodenju dejavnosti, organiziranju dogodkov. - Z vsakim dijakom, ki izvaja dejavnost, vzgojitelj mentor pripravi načrt dela preko posebnega
formularja pred začetkom izvajanja le te. - Mentor z dijakom tekom leta opravi vsaj dva pogovora o poteku dejavnosti in skupaj z njim
opravi zaključno evalvacijo, ki se zapiše in vstavi v arhiv. - Predstavniki vzgojnih skupin na sestanek prihajajo pripravljeni – točke za poročanje imajo
zapisane in skrbno artikulirane. K slednjemu dijaka spodbuja matični vzgojitelj.
Ozaveščanje o kulturi vedenja dijakov v domski skupnosti
Opis: Pri dijakih bomo spodbujali kulturo aktivnega poslušanja in sodelovanja, jih opominjali na
neprimerno vedenje ter jih seznanjali z vplivom le-tega na življenje v domski skupnosti.
- Dijake opominjamo in spodbujamo na neprimerno vedenje in kršenje bontona s posebej
pripravljenimi minutami za bonton – »bontončki«. Pripravljamo jih vzgojitelji v sodelovanju s
skupinico dijakov. - Cilji:
Matični vzgojitelji dijake seznanijo z osnovami vedenja na domskih prireditvah in večernih
srečanjih. - Po vsaki skupni domski prireditvi na tedenskem vzgojiteljskem sestanku pokomentiramo
vedenje dijakov, po potrebi se z njimi o tem pogovorimo. - Enkrat na mesec ali po potrebi vzgojitelji oz. skupinica dijakov pripravi minutko za bonton
(bontonček) glede na aktualno dogajanje. - V vsaki VS lahko izvolimo tudi predstavnika za bonton, s katerim po potrebi pripravimo
spodbude za vzgojno skupino.
Zgled vzgojitelja na dvorišču
Opis: Vzgojitelji opažamo, da dvorišče včasih sameva in si želimo spodbuditi dijake, da bi ga boljše
izkoriščali. Želimo jim predstaviti različne načine, kako lahko dvorišče postane bolj domače.
Cilji:
- Vzgojitelji dosledno skrbimo za asistenco na dvorišču med odmori.
- Vsak mesec pripravimo dogodek, namenjen druženju in vključevanju dijakov, s katerim jim
predstavimo različne načine preživljanja prostega časa. Dogodke mesečno evalviramo na
vzgojiteljskem sestanku.